Työntekijäkokemuksen parantaminen

Kun työntekijäsi saavat loistaa, yrityksesikin loistaa

Ovatko työntekijäsi tyytymättömiä ja onko motivaatio hukassa? Onko hankalaa houkutella teille osaajia töihin? Korkea vaihtuvuus ja paljon sairaspoissaoloja? Tämä kaikki vaikuttaa tietenkin tehokkuuteen ja tuottavuuteen. Mikä neuvoksi?

Useiden tutkimusten mukaan työntekijäkokemukseen panostavat yritykset voivat muita paremmin, ne tekevät enemmän voittoa ja niillä on parempi kannattavuus. Lue blogista miten työntekijäkokemuksen kehittäminen ratkaisee näitä ongelmia.

Haluatko jutella lisää työntekijäkokemuksen hyödyistä? Varaa aika asiantuntijalta

Mikä työntekijäkokemus?

Työntekijäkokemus on se fiilis, joka ihmisillä on työstään. Siihen vaikuttaa se, mitä työnantaja tarjoaa vastineeksi työntekijän ajasta, intohimosta, sitoutumisesta, asiantuntijuudesta jne. Jos työnantaja vastaa työntekijän tarpeisiin, haluihin ja odotuksiin kiitettävästi, on työntekijäkokemus hyvä.

Työntekijäkokemuksen kehittämisen palvelut

1. Kaikki alkaa kartoituksesta

Ilman työntekijäymmärrystä ei voida lähteä kehittämään työpaikkaa ja työskentelyn puitteita sellaisiksi, että työntekijäkokemus vastaisi työntekijöiden odotuksia. On tärkeää ymmärtää tämän hetkinen tilanne ja mitä työntekijät toivovat työpaikaltaan voidakseen innostua ja loistaa. Kartoituksen voi tehdä usealla eri tavalla, esimerkiksi:

    • Kattava sähköinen kysely ja haastattelut koko työyhteisölle tai otannalle työyhteisöstä. (Suositus!)
    • Pelkkä kysely tai pelkät haastattelut
    • Päiväkirjakartoitus, eli työntekijät täyttävät päivittäistä päiväkirjaa esim. viikon ajan mielessä pitäen annettu näkökulma.
    • Työpaja, jossa ryhmänä pohditaan nykytilannetta

2. Kartoituksen ja nykytilan analyysin jälkeen tehdään kehityssuunnitelma

Kehityssuunnitelma kannattaa tehdä työyhteisö osallistaen esimerkiksi työpajoissa, joissa yhdessä, fasilitaattorin avulla, valitaan tärkeimmät kehityskohteet, aikataulutetaan ne ja valitaan niille vastuuhenkilöt. Toki tämänkin vaiheen voi räätälöidä työyhteisölle ja yritykselle sopivaksi.

3. Kehityssuunnitelman toteuttaminen ja toimenpiteiden johtaminen

Kehityssuunnitelmassa mainittujen toimenpiteiden toteuttamisen ja toimintatapojen muutoksen jälkeen täytyy muistaa, että työntekijäkokemusta pitää johtaa eikä se ole projekti, vaan jokapäiväistä tekemistä.

Apua työntekijäkokemuksen kehittämiseen

Jos omat kädet ja jalat eivät riitä kehityssuunnitelman toimenpiteiden läpiviemiseksi ja työntekijäkokemuksen jatkuvaksi kehittämiseksi, interim-asiantuntija voi olla ratkaisu!

Interim-asiantuntijan tehtävänä voi olla esimerkiksi
• sisäisen viestinnän kehittäminen ja konkreettinen tekeminen
• työntekijäkokemuksen kehittäminen ja johtaminen

Voit ostaa yrityksellesi interim-ammattilaisen
• määräajaksi tai toistaseksi voimassa olevalla sopimuksella
• koko- tai osa-aikaisesti.

Kustannusvertailu osoittaa, että interim-palvelu on hinnaltaan kilpailukykyinen ratkaisu konsultin tai määräaikaisen työntekijän käyttöön verrattuna.

Varaa etätapaaminen tai laita viestiä!

Haluatko jutella kanssani? Tästä voit varata ilmaisen puolen tunnin etätapaamisen, pyytää suoraan yhteydenottoa tai jättää tarjouspyynnön. Jutellaan pian lisää!
Copyright 2022 © Kjarkur
Tietosuojaseloste