Useiden tutkimusten mukaan työntekijäkokemukseen panostavat yritykset voivat muita paremmin, ne tekevät enemmän voittoa ja niillä on parempi kannattavuus. Lue blogista miten työntekijäkokemuksen kehittäminen ratkaisee näitä ongelmia.
Työntekijäkokemus on se fiilis, joka ihmisillä on työstään. Siihen vaikuttaa se, mitä työnantaja tarjoaa vastineeksi työntekijän ajasta, intohimosta, sitoutumisesta, asiantuntijuudesta jne. Jos työnantaja vastaa työntekijän tarpeisiin, haluihin ja odotuksiin kiitettävästi, on työntekijäkokemus hyvä.
Ilman työntekijäymmärrystä ei voida lähteä kehittämään työpaikkaa ja työskentelyn puitteita sellaisiksi, että työntekijäkokemus vastaisi työntekijöiden odotuksia. On tärkeää ymmärtää tämän hetkinen tilanne ja mitä työntekijät toivovat työpaikaltaan voidakseen innostua ja loistaa. Kartoituksen voi tehdä usealla eri tavalla, esimerkiksi:
Kehityssuunnitelma kannattaa tehdä työyhteisö osallistaen esimerkiksi työpajoissa, joissa yhdessä, fasilitaattorin avulla, valitaan tärkeimmät kehityskohteet, aikataulutetaan ne ja valitaan niille vastuuhenkilöt. Toki tämänkin vaiheen voi räätälöidä työyhteisölle ja yritykselle sopivaksi.
Kehityssuunnitelmassa mainittujen toimenpiteiden toteuttamisen ja toimintatapojen muutoksen jälkeen täytyy muistaa, että työntekijäkokemusta pitää johtaa eikä se ole projekti, vaan jokapäiväistä tekemistä.
Jos omat kädet ja jalat eivät riitä kehityssuunnitelman toimenpiteiden läpiviemiseksi ja työntekijäkokemuksen jatkuvaksi kehittämiseksi, interim-asiantuntija voi olla ratkaisu!
Interim-asiantuntijan tehtävänä voi olla esimerkiksi
• sisäisen viestinnän kehittäminen ja konkreettinen tekeminen
• työntekijäkokemuksen kehittäminen ja johtaminen
Voit ostaa yrityksellesi interim-ammattilaisen
• määräajaksi tai toistaseksi voimassa olevalla sopimuksella
• koko- tai osa-aikaisesti.
Kustannusvertailu osoittaa, että interim-palvelu on hinnaltaan kilpailukykyinen ratkaisu konsultin tai määräaikaisen työntekijän käyttöön verrattuna.
Onko työpaikalla innottomuutta, motivaation puutetta, korkea vaihtuvuus? Ehkä sairauspoissaolojen määrä huolettaa? Tai onko haasteena uusien osaajien houkutteleminen teille töihin?
Innostuksesta kilpailuvaltti -digikoulutus on yrityksille, jotka haluavat ymmärtää miksi liiketoimintaa kannattaa kehittää ihmislähtöisesti. Koulutus auttaa sinua ymmärtämään työntekijäkokemukseen vaikuttavat tekijät ja auttaa sinua ymmärtämään yrityksesi tämänhetkisen tilanteen ja lähtökohdat ihmistesi innostuksen kehittämiselle.